Tuesday, May 10, 2011

Final Exam..

Bismillahirrahmanirrahim...

Sudah agak lama menyepi..Bukan lupa nak menulis,tapi banyak perkara yang perlu diselesaikan,disiapkan..Baru-baru ni sibuk menyiapkan kotak-kotak kargo untuk dihantar ke Malaysia..5 kotak bukanlah sedikit..Mujurlah dari awal lagi dah mula mengemas..Kalau semua nak buat last minit,memang cari nahas la..Mana tak nya,nak kena beli barang,balut kotak,kemas barang-barang masuk dalam kotak,siapkan alamat..Penat jugak kalau nak buat semua sekali sekaligus..Tapi alhamdulillah,semuanya dah selesai minggu lepas..Moga kotak-kotak tu selamat sampai ke rumahku di Malaysia..

Sekarang,masa untuk bergelut dengan exam..Final Exam for the Final Semester!Fuh berdebar betul rasa..Dah nak grad dah..Dalam masa beberapa hari lagi,akan bergelar seorang graduan..Betapa beratnya membawa status itu..Tanggungjawab juga makin bertambah.,Saki-baki masa di tanah syam ini perlu dimanfaatkan sepenuhnya!

Sekarang,tumpuan sepenuhnya akan diberikan kepada exam yg sudah dan bakal saya hadapi..Jadual exam saya:

1) 9/5/2011 : Tilawah al-Quran

2) 11/5/2011 : Ulum Askari (tenteng ketenteraan Jordan..Dahsyat kan kena belajar pasal keenteraan Jordan..Boleh jadi rakyat Jordan dah huhu)

3) 16/5/2011 : Tamwil wal Istismar fil Islam (Finance and Investment in Islam)

4) 17/5/2011 : Dirasat Jadwa At-Tijariyah wal Iqtisodiah wal Ijtima'yyah (Feasibility studies, business, economic and social)

5) 19/5/2011 : Mabadi' al-Iqtisod al-kulli (Macroeconomics)

6) 22/5/2011 : Masorif Islamiyyah (Islamic Banking)

Lepas tu...MERDEKA!!!hehe..tapi tak merdeka mana la jugak..Masih ada lagi tugasan yang menanti dan perlu diselesaikan..Saat ni,rasa rindu sangat Malaysia..Tak sabar nak jumpa family..Family pula akan bertambah 2 tahun ni..Moga saya akan dapat anak saudara yang comel-comel nanti hehe..

Apapun,tetap sayu rasa hati ni bile makin hari,makin sedikit masa saya di bumi barakah ni..Belum tentu lagi saya akan kembali memijak tanah ini..Harap-harapnya ade la rezeki nanti..

Ops,dah lebih masa ni..Buku memanggil-manggil dah tuannya nak suruh baca dia..Setakat ini dulu,doakan saya dan kawan-kawan sukses dalam exam ni,dan kami semua dapat grad dengan cemerlangnya..InsyaAllah,amiiin Ya Rabb!!Jumpa lagi selepas tamat final exam nanti!!Ma'assalamah! ^_^

No comments:

Post a Comment