Friday, April 15, 2011

Menjadi Diriku...



aku hanyalah insan biasa...
yang punya banyak kekurangan...
namun ku juga punyai kelebihan..
anugerah dari Yang Maha Esa...
untuk ku gunakan ke jalan kebaikan..

lantas ku bersyukur..
atas segala nikmatNya..
menjadikan aku insan..
yang punyai kekurangan dan kelebihan..
supaya aku tidak lemah dengan kekurangan diri..
dan tidak bangga dengan kelebihan diri..
supaya aku sentiasa tergolong dalam golongan yang sedikit..
iaitu golongan yang sentiasa memanjatkan kesyukuran padaNya..
walau dalam apa keadaan jua..

aku perlu menjadi diriku..
membina kekuatan dalam diri..
dalam menghadapi mehnah dan tribulasi kehidupan duniawi..
mempersiapkan diri ke alam yang abadi..
moga aku terus thabat di atas jalan Ilahi..



bukan hanya saya..
anda juga harus begitu ^_^



No comments:

Post a Comment